Bolagsstämman sa JA till renoveringen av klubbhuset |
Den 20 augusti deltog drygt 300 aktieägare på den extrainsatta bolagsstämman i Tibble Teater.
78 % biföll styrelsens förslag och det beslutades därmed att: - ingå entreprenadavtal avseende klubbhusrenoveringen till en beräknad kostnad om ca 19,7 miljoner kronor
- uppta lån i bank och pantsättning av fastigheten om 12 miljoner kronor
- samtliga aktieägare under hösten 2025 ska göra ett kapitaltillskott om 9000 kr vardera som resterande finansieringslösning. Läs mer nedan om kapitaltillskottet.
Tack till alla aktieägare som kom på stämman! |
|
Protokoll från bolagsstämman |
Finns att läsa på hemsidan under Skyddade medlemssidor. |
|
|
|
|
|
Kapitaltillskott från aktieägarna |
Bolagsstämman beslutade om ett kapitaltillskott bland aktieägarna på 9000 kr per aktiepost.
Betalningen delas upp i två fakturor: - Del ett om 6000 kr ska vara betald senast 30 september 2025.
- Del två om 3000 kr faktureras samtidigt som medlemsavgiften på 2600 kr och ska vara betald senast 28 november 2025.
Inom några dagar kommer således fakturan på del 1 att skickas ut till alla aktieägare. |
|
|
Nästa steg |
Restaurangens stänger den 5 oktober efter Höstscramblen. Sedan börjar renoveringen den 6 oktober. Planen är att det ska vara klart för slutbesiktning den 20 april. Vi tror oss alltså ha ett färdigt klubbhus och restaurang lagom till nästa säsong! |
|
Avslutningsvis... |
Här är din påminnelse att hinna med en morgonrond innan jobbet på DIN bana. Bilden nedan är tagen imorse 06:41. |
|
|
|
|